Motor Historie


(bijgewerkt 11 Sep. 2018)
Hier zie je een opsomming van alle motoren.

  • Yamaha Tracer 900 GT (2018)
  • Yamaha FJR1300AS (2012)
  • Yamaha FJR1300A (2004)
  • Yamaha YZF R6 (2004)
  • Yamaha YZF R1 (2004)
  • Yamaha YZF R1 (2002)
  • Yamaha YZF R1 (2001)
  • Yamaha YZF R1 (2000)
  • Yamaha YZF R1 (1999)
  • Honda CBR1100xx Super Blackbird (1998)
  • Suzuki GSF1200s Bandit (1998)
  • Honda VF700 Magna (1984)
  • Kawasaki Spectre (1982)



  • Yamaha Tracer 900 GT (2018)

    (30 Jun. 2018 tot ...)
    De Yamaha Tracer 900 GT (2018)
    In mat Phantom Blue, is dit wel de mooiste kleur ooit.
    Yamaha Tracer 900 GT (2018).
    De Yamaha Tracer 900 GT (2018)
    Hier met stoffen koffers.
    Yamaha Tracer 900 GT (2018).
    Mels en de Yamaha Tracer 900 GT (2018)
    Mels en de Yamaha Tracer 900 GT (2018).
    Mels en de Yamaha Tracer 900 GT (2018)
    Mels en de Yamaha Tracer 900 GT (2018).
    Ja ja ja jullie zullen wel zeggen "Ik dacht dat Mels geen andere motor meer wilde hebben". En inderdaad iets meer dan 1 jaar heeft Mels zo ook erover gedacht. Maaaaaar toch ging het weer kriebelen. Met de auto een toerrit rijden is niet zo mooi dan met een motor. Ja het is veiliger, gezonder maar toch. Vooral in het voorjaar van 2018 heeft Mels een paar keer aangegeven "Als ik nu een motor had was ik weg geweest". En zo ging dat een paar keer. Ook Toos wilde dolgraag weer achterop een motor zitten en lekker genieten van het uitzicht en van de snelle bochten. Toos heeft toen besloten om zelf maar een motor te kopen. Echter welke ?? Een zware motor zoals de FJR1300 wilde Mels niet meer hebben. De laatste tijd heeft Mels nogal wat "naked Bikes" gezien. Zo'n Motor heeft nauwelijks bescherming tegen wind en regen, maar zijn wel lekker licht van gewicht en hebben pk's genoeg. Mels heeft natuurlijk bij Yamaha gekeken, want "eenmaal Yamaha fan altijd een Yamaha fan." Daar zag hij de Yamaha MT09 en Tracer staan. Dus op naar Motoport Echt, om te kijken.... Daar wat rond gekeken en na een gesprek met Tjeu werd er gewacht op het nieuwe model van de Yamaha Tracer, de Tracer 900 GT. Aangezien Mels nog nooit op zo'n model gereden heb, werd er afgesproken een proefrit te maken zodra een oud model Tracer binnen kwam. Na lang wachten, vlak voor de vakantie, heeft Mels alsnog zijn proefrit kunnen maken. Dat beviel in eerste instantie niet al te best, maar na een paar bochten ging het redelijk. Maar welke kleur bestellen ??? daar was Toos en Mels nog niet uit. Uit de folder kon je nier goed opmaken welke kleur het mooiste was, Phantom Blue of Zwart of Grijs. Grijs viel al direct al. In eerste instantie leek de blauwe wel mooi, maar niet op voorraad, weer wachten. Toen kwamen vlak achter elkaar een zwart en een blauwe binnen. Wauw wat is die blauwe mooi zeg, dus de beslissing was snel gemaakt. Maar er was een probleem (achteraf), de blauwe was een showmodel. Eerst maar op vakantie gaan. Na de vakantie, wilde Toos en Mels definitief een beslissing nemen welke motor het ging worden. Maar de blauwe kon men niet krijgen, leveringsproblemen. Na vele mailtjes met oa. Yamaha NL en Motoport vestigingen kon Toos eindelijk haar motor toch krijgen. Mels eindelijk blij dat hij weer kon rijden.

    Top

    Yamaha FJR1300AS (2012-Model)

    (8 Aug. 2013 tot 8 Aug. 2016)
    De Yamaha FJR1300AS modeljaar 2012
    In de Midnight Black kleur, toch wel erg mooi
    Yamaha FJR1300AS (2012).
    Mels en de Yamaha FJR1300A modeljaar 2012
    Mels en de Yamaha FJR1300AS (2012).
    Mels en de Yamaha FJR1300AS modeljaar 2012
    Mels en de Yamaha FJR1300AS (2012).
    Mels is al geruime tijd aan het kijken voor een andere motor te kopen. Toen Ron een hele mooie blauwe FJR 1300A kocht, was Mels helemaal weg van die mooie blauwe kleur. Echter er is een klein probleem: Hij wil beide motoren inruilen dus zowel de FJR1300A als de YZF R6. De meeste motordealers willen nl geen 2 motoren inruilen. Hoe is het begonnen: De FJR 1300A moest de 70.000km beurt hebben. Dus Mels en Toos samen o.a. naar Motoport Echt om onderdelen te kopen. Daar ziet Mels een FJR 1300A staan uit 2012 met slechts 5000 Mijlen op de teller. Hij heeft wel interesse erin. Maar door omstandigheden is deze het niet geworden. Maar Thieu heeft Mels een ander aanbod gedaan. Wat te denken over een nieuwe FJR1300AS. Omdat Mels nog nooit op een half-automaat gereden heeft moest er eerst een proefrit geregeld worden. In de tussentijd is Mels verder gaan kijken of er een nog beter aanbod was. Bij Moes H. in Venlo stond een gebruikte FJR1300A model 2013 met weinig km's op de teller. Ook hier weer het probleem van de inruil van 2 motoren. Maar naar wat aandringen van Mels mocht hij toch de YZF R6 laten zien. Door een wat vervelende manier is deze motor het niet geworden. De proefrit met de FJR1300AS beviel Mels heel goed. Men went er erg snel aan de half-automaat. Met Thieu was het snel geregeld. Koffers erbij en het setje banden van Pirelli konden ingeruild worden voor een ander setje naar keuze voor op de FJR 1300AS. Ook is afgesproken dat Mels de originele onderdelen van de YZF R6 erbij zou leveren. Achteraf hebben we een hele goede deal gemaakt.

    Top

    Yamaha FJR1300A (2004-Model)

    (16 Aug. 2005 tot 8 Aug. 2013)
    De Yamaha FJR1300A modeljaar 2004
    Het is mooie en snelle toermotor
    Yamaha FJR1300A (2004).
    Mels en de Yamaha FJR1300A modeljaar 2004
    Mels en de Yamaha FJR1300A (2004).
    Mels en de Yamaha FJR1300A modeljaar 2004
    Mels en de Yamaha FJR1300A (2004).
    Mels en de laatste foto met de FJR1300A
    Mels en de laatste foto met de FJR1300A (2004).
    De laatste tijd is Toos aan het zeuren dat het altijd te hard gaat waardoor ze niet goed achterop de Yamaha YZF R1 kan zitten. Mels heeft dit terharte genomen is uiteindelijk tot inkeer gekomen en heeft zich na niet lang nadenken een Yamaha FJR1300A gekocht uit 2004.

    Top

    Yamaha YZF R6 (2004-Model)

    (April 2005 tot 8 Aug. 2013)
    De Yamaha YZF R6 modeljaar 2004
    Yamaha YZF R6 (2004).
    De Yamaha YZF R6 modeljaar 2004
    Yamaha YZF R6 (2004).
    Mels en de Yamaha YZF R6 (2004)
    Mels en de Yamaha YZF R6 (2004)
    Mels en de laatste foto met de YZF R6
    Mels en de laatste foto met de YZF R6 (2004).
    Mels wilt weer gaan circuit rijden, hiervoor heeft hij een Yamaha YZF R6 uit 2004 gekocht. Ook deze motor is weer afkomstig uit Duitsland. Op de bijbehorende papieren staat 117Pk/87Kw, meer dan genoeg voor op het circuit.

    Top

    Yamaha YZF R1 (2004-Model)

    (1 April 2004 tot 16 Aug. 2005)
    De Yamaha YZF R1 modeljaar 2004
    Het is weer een schitterende motor
    Yamaha YZF R1 (2004).
    De Yamaha YZF R1 modeljaar 2004
    Yamaha YZF R1 (2004).
    De Yamaha YZF R1 modeljaar 2004
    Yamaha YZF R1 (2004).
    Mels en de Yamaha YZF R1 modeljaar 2004
    Mels en Toos en de
    Yamaha YZF R1 (2004).
    Jullie weten misschien dat Yamaha elke 2 jaar een nieuw model uit brengt van de YZF R1. Ook in 2004 was dit het geval. Voor Mels dus weer een reden om een nieuwe te kopen. Het 2002 model had al iets meer dan 10.000 km erop zitten. Wat zou er nu weer gewijzigd zijn t.o.v. het vorige model. Mels gaat eind. Nov. 2003 naar de Motorai om daar te kijken naar het nieuwe model (zie de foto's op de beurzen pagina). Eerst worden de concurenten kritisch bekeken: Honda Fireblade, Suzuki GSX-R 1000, Ducati 999s en de Kawasaki ZX10. Dan ziet hij het nieuwe model staan: wat een pracht en schoonheid. Toen bekeek hij de statistieken: 172 Pk en 172 Kg de eerste motor die een 1 op 1 verhouding heeft. Daarna worden de nieuwigheden bekeken: Kleurstelling, Deltaframe V, stuurdemper, dubbele uitlaat in het kontje, dashboard en tot slot een nog scherpe styling.
    Mels is overtuigd, Toos trouwens ook alleen nog maar het 2002 model goed inruilen en wachten totdat Yamaha Nederland weer zijn supersport dagen houdt. Helaas Yamaha Nederland heeft wel zijn supersport dagen gehouden zo rond de kerst van 2003 maar niet voor de R1, pech dus. Toen heeft Mels weer zijn rondje langs de dealers gemaakt. Motorcenter Venlo kwam dit keer met een heel goed bod, maar wederom ging Motoport Echt er weer flink onderzitten. Helaas Moes en Jack de volgende keer beter.

    Top

    Yamaha YZF R1 (2002-Model)

    (15 Mar. 2002 tot 1 Apr 2004)
    De Yamaha YZF R1 modeljaar 2002
    Wederom de mooiste
    Yamaha YZF R1 (2002).
    De Yamaha YZF R1 modeljaar 2002
    Yamaha YZF R1 (2002).
    De Yamaha YZF R1 modeljaar 2002
    Yamaha YZF R1 (2002).
    Mels en zijn R1 (2002)
    Mels in vol ornaat.
    Het is September 2001 Mels krijgt te horen dat er een nieuwe R1 uitkomt. De eerste foto's waren te bezichtigen in verschillende motorbladen. Mels baalt als een stier, alweer een nieuwe wat zal Toos ondertussen denken (deze moet hij zeker ook weer moeten hebben). Met zijn motorvrienden heeft hij hele gespreken over de nieuwe. Zou deze nog meer pk's hebben en zou deze lichter zijn ?? Een van zijn vrienden heeft een GSX 1000R gekocht. Deze motor is op dit moment de top van het supersport gebeuren. De cijfers zeggen genoeg 165Pk en een gewicht van 170Kg. Mels hoopt op dat moment dat de nieuwe R1 deze cijfers of kunnen benaderen of kunnen verbeteren. Echter er was nog een probleem en dat was Toos. Zij moest overtuigd worden dat de nieuwe R1 beter en mooier was dan het oude 2001-model. Voor Mels een hele opgave trouwens.
    Mels krijgt een sublieme ingeving. Hij gaat met Toos naar Parijs. Alles wordt geregeld bij het reisburo in Roermond. Het wordt een lang weekend om niet vlug meer te vergeten. Wat is Parijs toch een mooie stad. Met Toos worden alle beroemde gebouwen bezocht en nog veel meer.
    In Parijs is heel toevallig een internationale Motorbeurs. Als zij dan toch in Parijs zijn konden ze best eens gaan kijken. En wat denk je: daar staat heel toevallig de nieuwe R1 2002-model. Wat een mooie machine, vooral die nieuwe zilver-zwarte kleur is erg prachtig. Mels en Toos hebben maar wat foto's gemaakt (deze staan op de beurzen pagina) om thuis erover te kunnen terug denken.
    De dag na de beurs hebben Mels en Toos nog wat door Parijs gelopen nog genieten van de R1. Onderweg naar huis, ze hadden wat uurtjes in de bus over, werd er flink gepraat over de nieuwe R1. Wat zou Mels voor zijn oude terug krijgen en wat zou de levertijd zijn ???. Toen ze thuis waren, waren het snel met elkaar eens. Mels zou Dinsdags erna naar Motoport Echt gaan om te onderhandelen. In de dagen daarna ging Mels ook nog shoppen bij andere motordealers, je kent ze wel Motoport Venlo, Safe Motoren in Eindhoven etc, etc. Bij Motoport Echt heeft hij naar zwaar onderhandelen de nieuwe 2002-model R1 besteld. Over de levertijd kon men nog niets zeggen ze hoopte dat de R1 medio Feb. 2002 geleverd kon worden. Er was voor Mels een zware tijd aangebroken, maanden lang moest hij zijn mond houden over zijn nieuwe aankoop. De last was als snel over toen hij hoorde dat misschien zijn oude 2001-model R1 verkocht was. Echter de koper zag op het laatste toch maar af, hoe kon hij anders hij heeft zich ook maar een nieuwe R1 gekocht en geen gebruikte. Een paar weken later het was al eind Oktober 2001 was er bij Motoport Echt een motorshow. Aan Mels werd gevraagd of hij zijn motor hier ook wilde neerzetten, misschien waren er wel kopers voor. Natuurlijk wilde Mels helpen om zijn motor te verkopen. Hij is zelfs gaan kijken naar de motorshow. Wat denk je: Hij stond per toeval bij zijn motor te kijken toen er een juffrouw zomaar op zijn motor ging zitten en tegen haar vrienden zei: Kijk deze zou me eens goed kunnen bevallen. Hierop reageerde Mels direct en zei dat het zijn oude motor is en dat hij er erg rustig mee gereden heeft. Een paar weken later hoorde Mels dat de motor verkocht was en wat denk je aan die vriendelijke juffrouw.
    In December 2001 zijn zoals de vorige jaren de beroemde Yamaha-supersport dagen. Dat jaar kon je een horloge, een CRT en een kaartje voor de TT can Assen krijgen als je een Yamaha-supersport kocht. Mels was wederom aan het balen, nu viel hij buiten de prijzen dacht hij. De eigenaar van de zaak (Hr. M. Vos) zag Mels een beetje sip kijken toen hij hem zag staan. Hij kwam naar Mels toen en zei tegen hem jij hoort hier ook bij e.e.a. heb ik kunnen regelen. Als de horloge er is kan je die komen afhalen. Kijk soms zit het tegen (de inruilprijs bijvoorbeeld) en soms kan het ook meezitten. Mels heeft ondertussen zijn 2002-model R1 en zijn Certina One. Ook zijn CRT heeft hij er ondertussen opzitten. En wat denk je: Je komt een motorvriend tegen van de vorige CRT, dus het was best leuk die dag. Op de CRT-dag zijn ook foto's gemaakt o.a. door Arnold Kremer (mijn hartelijke dank hier natuurlijk voor). Deze CRT was georganiseerd door Wilco Zeelenberg Racing en was werkelijk perfect en is aan te raden. Mels heeft trouwens zijn rondetijd verbeterd tot 1:53.9 dus bijna 7 sec. sneller dan zijn vorig. En dat op een baan die volgens insiders langszamer zou moeten zijn.

    Top

    Yamaha YZF R1 (2001-Model)

    (Feb. 2001 tot Okt. 2001)
    De Yamaha YZF R1 modeljaar 2001
    Nog altijd de mooiste
    Yamaha YZF R1 (2001).
    De Yamaha YZF R1 modeljaar 2001
    Yamaha YZF R1 (2001).
    CRT Assen Mei 2001
    CRT Assen Mei 2001.
    Het is begin december (2000) Mels krijgt de Motoport Magazine binnen. Hij snuffelt er wat in en zag een advertentie staan wat zijn belangstelling trok. De advertentie luidde: Koop tussen 23 Dec. 2000 en 6 Jan. 2001 een Yamaha Supersport en men krijg er gratis een plus-pakket erbij. Dit plus-pakket bestaat uit: Een Yamaha Supersport motorjack, Een kaartje voor de 2001 TT van Assen, Een circuit training op het TT-circuit en maak kans op een kaartje voor de pitwalk. Mels kon nauwelijks wachten tot 23 December, hij zag het al helemaal voor zich eerst een hele dag circuit training en daarna naar de TT van Assen om daar zijn motorheld te zien (Valentino Rossi) Alleen nog eventjes zijn motor verkopen. Hij belde wat rond en kwam terecht bij Motoport Echt. Met de eigenaar Hr. M. Vos kon hij een goede deal maken. De nieuwe motor een Yamaha Yzf R1 bouwjaar 2001 kon geleverd worden medio Feb. 2001. Een paar weken later kwam de eerste verrasing al binnen, hij kon zijn Yamaha Supersport motorjack afhalen in Echt. Weer een paar weken later viel er een brief binnen waarin stond of hij interesse had in een circuit training op het TT-circuit van Assen. (natuurlijk had hij dat) En als klap op de vuurpijl een paar weken daarna kwam weer een brief binnen hij had een VIP-kaartje gewonnen tijdens de TT van Assen. (geldig Donderdag 28 Juni 2001) Dat werd dus wachten tot de grote dag. Ondertussen is Mels naar de CRT geweest en het was "kicken". De foto's die gemaakt zijn op die dag tref je op de CRT-pagina aan.

    Top

    Yamaha YZF R1 (2000-Model)

    (April 2000 tot Feb. 2001)
    De Yamaha YZF R1 modeljaar 2000
    De mooiste en sportiefste
    Yamaha YZF R1 (2000).
    De Yamaha YZF R1 modeljaar 2000
    Yamaha YZF R1 (2000).
    1ste foto van Mels met zijn R1
    Tijdens de 1ste
    Honda Blackbird meeting.
    Achtergrond bitmap met R1
    Speciaal voor Mels gemaakt.
    (Bedankt Ivo Lammers)
    Het sportief rijden en de kick van het rijden op een circuit heeft tot gevolg gehad dat hij zijn mooie, snelle, sportieve Blackbird toch maar heeft ingeleverd bij Motoport Venlo (de derde motor op rij) voor een Yamaha YZF R1. Een super sport machine die een uitstraling heeft waarop Mels vanaf de eerste keer toen hij hem zag direct op viel. De cijfers zeggen genoeg 176 Kg, 150 Pk een topsnelheid van plm. 290 Km/uur (op de teller, Mels zijn record op deze motor is 260 Km/uur), de best verkochte super sport van het jaar 1999 en motor van het jaar 1999.

    Top

    Yamaha YZF R1 (1999-Model)

    (Dec. 2003 tot Maart 2005)
    De Yamaha YZF R1 modeljaar 1999
    Yamaha YZF R1 (1999).
    De Yamaha YZF R1 modeljaar 1999
    Yamaha YZF R1 (1999).
    De Yamaha YZF R1 modeljaar 1999
    Mels is klaar voor zijn eerste race.
    De Yamaha YZF R1 modeljaar 1999
    Mels vindt het rijden op een circuit zo gaaf en fantastisch en het geeft zo'n grote kick, dat hij speciaal daarvoor een R1 heeft gekocht. Het verhaal erachter is als volgt:

    In het najaar van 2003 bespreekt hij samen met Rene Pennings of het leuk zou zijn als ze beide eens gingen rijden op een circuit. Rene heeft dit trouwens jaren gedaan op verschillende circuits. Voor Mels zou het een uitdaging en een ervaring rijker zijn. Misschien konden ze wel samen een endurance race gaan rijden. Een motor alleen voor het circuit rijden is trouwens veel goedkoper bij een eventuele valpartij.

    Mels ging dus zoeken op internet voor een motor, na veel zoeken is hij uit gekomen bij een Yamaha YZF R1 uit 1999 met slechts 12.500 Km op de teller. Later bleek dat het geen 1999 model was maar een 2000 model met de kuipdelen van een 1999. Origineel zou de motor blauw geweest zijn. Aan meer details is Mels niet gekomen. Eenmaal in zijn bezit is Mels gaan zoeken naar beschadigde onderdelen, want een speciale race kuip zou duurder zijn. Ook heeft Mels speciaal voor het circuit rijden een motortrailer gekocht. Nadat alle beschadigde kuipdelen ontdaan waren van stickers, vet en olie heeft Mels alles in een mooi kleurtje gespoten t.w. geel, zwart, rood en wit. Waarom juist die kleuren ?? Mels heeft natuurlijk ook een ander motorpak gekocht in dezelfde kleuren. Op de race pagina staan wat foto's en een verslag van de eerste circuit dag op Zolder.
    Na deze enerverende ervaring heeft Mels besloten om zijn R1 maar weer te verkopen want de motor maakte iets te veel geluid. (waardoor hij niet volgas langs de geluidsmeter kon rijden) Tevens is het verschil te groot tussen een 2000 model en een 2004 model, welke Mels ondertussen gekocht heeft.

    Top

    Honda CBR1100xx (Super Blackbird)

    (Juli 1999 t/m April 2000)
    Honda CBR1100XX Super Blackbird
    De snelste motor tot 1999
    Honda CBR1100XX Blackbird.(1998)
    Honda CBR1100XX Super Blackbird
    Honda CBR1100XX Super Blackbird (1998).
    Honda CBR1100XX Super Blackbird
    De andere kant
    Honda CBR1100XX Super Blackbird (1998).
    Honda CBR1100XX Super Blackbird
    De cockpit met de fotograaf in black.
    Ooit was de Honda CBR1100xx Super Blackbird (wat een naam hè) de snelste productie motor die ooit gebouwd is. Wat een prachtig model wat een kleur wat een vermogen en wat een topsnelheid. Helaas deze droom bleek van korte duur na 1 dag moest Mels melden dat hij gevallen was, weg droom weg mooie machine weg ???? Het gebeurde op 2 Juli 1999 om plm. 14:20 uur in Venlo. Mels reed de rotonde op voor het station, plotseling remt de auto voor hem schrik, schrik, schrik wat nu, hard remmen kei hard zelfs zo hard dat alles blokkeert. En dan de klap als de motor op het asfalt knalt. Pijn pijn pijn heel veel pijn zijn droom was kapot gesprongen. Omdat de motorzaak, Motoport Venlo, toch in de buurt was, is hij maar effe langs gegaan om de schade op te laten maken. Daar schrokken ze wel effe, nog geen 24 uur tevoren was de motor opgehaald, nu alweer terug!!!!. De schade viel achteraf natuurlijk mee, Fl 1500,- voor een rechter spiegel, onderkuip deel en voorrem hendel (zelf betaald). Een paar dagen rondrijden met de schade was eigenlijk het vervelendste daarna is het eigenlijk nooit meer goed gekomen tussen Mels en zijn Blackbird. Hij heeft het nog wel geprobeerd om alles uit de Blackbird te halen wat erin zat. De topsnelheid van meer dan 300 Km/uur heeft hij net niet gehaald Mels is bij 285 Km/uur blijven steken. De handelbaarheid op bijvoorbeeld het circuit van Zolder België liet ook te wensen over. Toch heeft de Blackbird Mels een mooie tijd bezorgt via internet heeft hij Blackbird vrienden ontmoet met dezelfde interesses. Mels heeft zelfs meegeholpen om een Blackbird dag te organiseren. De drang echter naar sportief rijden werd alsmaar groter.

    Top

    Suzuki GSF 1200S (Bandit)

    (Mei 1998 t/m Juli 1999)
    Suzuki GSF 1200 Bandit
    De derde motor
    Suzuki GSF 1200 Bandit.
    Suzuki GSF 1200 Bandit
    Suzuki GSF 1200 Bandit.

    In Mei 1998 was het dan zover Mels koopt zijn eerste nieuwe en 3de motor, bij Motorhuis Limburg in Venlo, een nieuwe Suzuki GSF 1200 Bandit. Achteraf was deze machine bedoeld om als (op)instap model te dienen voor de sprong naar de wat sportievere machines. Maar destijds dacht Mels: Dit is het echt! Niemand kan mij nog bijhouden 98 Pk een top van meer dan 220 Km wie doet me wat. En als er een ander uitlaatsysteem gemonteerd werd kon het vermogen opgeschroefd worden naar zelfs 133Pk. Al snel leerde hij dat er sportieve motoren waren die nog veel sneller konden niet alleen rechtdoor maar ook veel sneller door de bochten heen gingen. Na een seizoen sportief toeren vond hij het wel voor gezien en moest ook deze motor eraan geloven.

    Top

    Honda Magna 700

    (Juli 1992 t/m Mei 1998)
    Honda Magna 700 cc
    De tweede motor
    Honda Magna 700cc (1985)
    Honda Magna 700 cc
    Honda Magna

    De 2de motor was een Honda Magna 700 cc (Amerikaanse uitvoering) gekocht bij Roermond Motoren. Een shopper-achtige machine waarmee volgens "kenners" veel te hard gereden werd. Deze machine beviel Mels zo goed dat hij de machine lang gehouden heeft. Terwijl vrienden en kennissen andere motoren kochten bleef hij zijn motor trouw. In Mei 1998 kon hij de verleiding niet meer weerstaan (en de druk van zijn vrienden) en heeft hij zijn trouwe motor ingeleverd voor een andere.

    Top

    Kawasaki Spectre 750

    (Mei 1992 t/m Juli 1992)
    Kawasaki Spectre 750 cc
    Mels zijn eerste motor
    Kawasaki Spectre 750cc (1983)
    De eerste motor van Mels was een Kawasaki Spectre 750 cc (Amerikaanse uitvoering) gekocht bij Motorhuis “Druten”. Een klein detail, deze heeft hij gekocht na zijn 2de motorrijles, blijkbaar wist hij bijvoorbaat dat hij het motorrijbewijs ging halen. Na slechts 2 maanden rond gereden te hebben verkocht hij zijn machine, was toch niet wat hij ervan verwacht had. Volgens hem liep de machine niet goed genoeg voelde niet lekker aan, sloeg telkens af en reageerde niet of slecht op het gas. Achteraf bleek dat er een gaatje in de afdichting van de carburateur zat en dat de motor een flinke schade gehad moest hebben.

    Top

    Terug naar de motor pagina.

    Terug naar home.