Verslag van de reis van Dietringen am Forggensee (D) – Ronzone (IT) (261 Km)

De Route: vanuit Dietringen am Forggensee zuidelijk richting Füssen via de B16, daarna de borden Reutte (A) volgen vai de B179. Na Reutte de B179 blijven volgen deze gaat over in de B189 en gaat via de Fernpaß naar Nassereith en Imst. Na Imst de weg blijven volgen naar Arzl im Pitztal, deze weg blijven volgen tot Fließ. Daarna de B180 volgen richting Ried in Oberinntal en Nauders en de Italiaanse grens. De weg gaat over in de SS40, deze volgen richting Malles Venosta en Spondigna, hier gaat deze over in de SS38. Deze blijven volgen richting Merano. De SS38 blijven volgen richting Bolzano. In Sinigo de SP101 en SS238 volgen richting San Giorgio en Tesimo en Caprile en Unsere Liebe Frau im Walde en Tret en Fondo. In Fondo de borden richting Ronzone volgen. Het hotel ligt op de weg richting Cavareno.

We zijn weer vroeg wakker vandaag maar blijven nog lekker nasoezen. Toos besluit om 8.00 uur op te staan en om 8.15 uur loopt de wekker af. Mels opstaan en wassen en aankleden. Nog de laatste spulletjes inpakken en ontbijten. Als we naar beneden lopen nemen we al enkele tassen mee zodat we niet straks op en neer hoeven te lopen. Beneden staat het uitgebreide ontbijt al klaar. Een goed ontbijt en weer naar boven om de rest te halen. Als we beneden komen rekenen we eerst af en gaan dan met de spullen naar de auto. Alles even nakijken van de kar en we gaan op weg naar Italië.

De route staat ingeprogrammeerd in de Miep. We rijden via Imst. De reis verloopt voorspoedig. We hebben een pas steil omhoog maar het gaat goed als we die achter ons hebben. We hebben ingeprogrammeerd dat we geen tolweg en geen autosnelweg willen rijden. Onderweg in Oostenrijk tanken we nog even het is goedkoop. Het is een mooie route en daar we tijd genoeg hebben wilden we dit ook rijden. Om 14.30 uur komen we al op plaats van bestemming.

Een panorama foto:

Het is er druk en het wordt even kijken waar we de auto met kar kunnen neerzetten. We zien veel jongeren rondlopen met tennisrackets. Als alles is geregeld bij de receptie wordt ons de kamer aangewezen. Mels had op internet gelezen als tip een kamer aan de achterkant van het hotel i.v.m. de drukke weg die langs het hotel ligt. We hebben een kamer op de achterzijde. Geen balkon maar een klein raam. Maar de kamer is mooi en ruim. Uitzicht is goed. We krijgen te horen dat we de auto met kar achter het hotel kunnen parkeren en daar is genoeg plaats voor ons om de kar gemakkelijk neer te zetten en eventueel de motor ervoor.

Aan de receptie kregen we te horen dat vanaf 19.30 uur het avond eten werd opgediend. Tevens moesten we al een keuze maken wat we wilden eten. We besluiten allebei de soep te nemen en het gehakt. De rest zien we wel wat er bij is. We brengen de spullen naar de kamer en maken alles in orde voor de komende week. Dan de boel verkennen. Sauna, Turks bad, zwembad, bubbelbad, fitnes apparatuur, en de eetzalen. Het ziet er mooi uit.

In de folder stond dat we van 16.00 uur tot 18.00 uur koffie, thee en snacks konden nuttigen. Na even te hebben rondgekeken hebben we het gevonden. De snacks die er worden aangeboden zijn kleine stukje zandtaartdeeg waar gelei opzit van bessen en abrikozen. De koffie smaakt goed. We treffen daar al enkel andere Nederlanders die er geboekt hebben voor de komende week. Er wordt even gezellig gekletst.

Nadat we de koffie op hebben gaan we terug naar de kamer om de zwemspullen te pakken en duiken nog even het water in. Lekker even ontspannen. Op de kamer terug douchen we ons nog even en spoelen de zwemspullen uit. Die kunnen dan drogen voor morgen. Als het +/- 19.30 uur is gaan we naar benden om te eten.

Op de tafels staan de kamer nummers en hier mag men plaatsnemen. Er ligt een enveloppe onder het servet. Hier mag men de komende week het servet in doen als men klaar is met eten. Het blijkt dat we voor de komende week iedereen op dezelfde plaats zit met het eten: ‘s-morgens, ‘s-middag en ‘s-avonds. Tevens ligt er een papier waar we op moeten doorgeven of we de volgende dag er zijn met het middag eten en wat we met het avondeten willen eten.

De soep van vandaag blijkt erwtensoep te zijn. Hij vult goed. Ze vergeten te vertellen dat er een saladebar is waar we zelf het bord salade kunnen samenstellen. Zodoende hebben het vlees met de aardappelpuree zonder groenten gegeten. Het gaat snel met het eten. Als dessert hebben we appeltaart. Tijdens het eten komen ze vragen of we woensdag meegaan met de tochtdoor de Canyon Rio Sass. Men kan er op eigen gelegenheid naar toe lopen of rijden met de auto. We besluiten om mee te gaan. Tevens wordt er gevraagd of men mee wil gaan naar de wijn Cantina Rotari . Maar omdat dit op dinsdag is gaan we niet mee. We hebben dan een tocht uitgezet met de motor. We kijken wel of we een andere dag terecht kunnen. Het heeft goed gesmaakt. We tafelen nog lang na met Rob en Iny die naast ons zitten met eten. Het is gezellig. We besluiten om buiten verder te kletsen. We moeten nog de motorspullen uit de auto pakken. Het blijkt dat Rob en Iny een Witte Porsche 928 S4 hebben. Mooie auto. Als we weer binnen komen horen we nog net dat Duitsland heeft gewonnen (3-2) met voetballen van Uruguay. We gaan naar boven om alles klaar te leggen voor morgen. De eerste motorrit in Italië.