Verslag van rondje Via Mendola, Kaltern an der Weinstrasse, Termeno Tramin, Auer, San Lugano, Molina, Cavalese, Predazo, Passo di Rolle, Siròr, Passo di Cereda, Agordo, Cencenighe, Alleghe, Caprile, Santa Luca, Passo di Giau, Cortina d’ Ampezzo, Grosse Dolomitenstrasse, Passo di Falzárego, Andraz, Passo di Fedáia, Canazei, Vallonga, Ponte Nova, Bolzano, Via Mendola, Ronzone (340 Km)

De Route: Eigenlijk te lang om volledig te beschrijven, gewoon de plaatsen zoals hierboven staat aangegeven in een navigatie systeem zetten zoals een Tom Tom en rijden maar.

Om 7.30 uur loopt de wekker af. We staan op en we maken ons klaar voor het ontbijt. We gaan vandaag er met de motor op uit. Als we naar beneden lopen zien we dat we te vroeg zijn voor het ontbijt. Even wachten en dan kunnen we aanvallen. Na de maag gevuld te hebben pakken we de motor kleding en om 8.45 uur zitten we op de motor. We hebben vandaag een tocht door de Dolomieten van +/- 383 km lang.

We zien wel hoe het gaat vandaag. Nadat we als eerste stop hebben getankt rijden we verder. We kunnen er dan wel tegen. Het is vandaag een mooie dag om te rijden niet te warm en niet te benauwd. Onderweg hebben we gestopt bij een vrachtwagen langs de weg. Hier werden verschillende soorten fruit en groenten verkocht. We kochten enkele bananen en pruimen. Maar direct enkele pruimen opeten lekker. Het is beter om door de week met de motor route’s te rijden dan in het weekend. Het is vandaag rustig op de weg. Weinig motors en weinig wielrenners. Heerlijk toeren vandaag.

Onderweg hebben we verschillende keren gestopt: drinken, eten en Miep weer op weg helpen. Miep had af en toe problemen? In Caprile besluiten we om te tanken. Het is hier met flappen (geld) in een automaat doen en nummer van de pomp ingeven en men kan tanken. Het gaat goed en nu dat deze weer gevuld is kunnen we verder.

Een panorama foto:

Om +/- 17.15 zijn weer terug in het hotel. Het was een mooie route vandaag. Niet te lang en een mooie route. Eerst even koffie drinken en snacks eten. We maken nog een praatje met Rob en Iny. We wilden eigenlijk nog gaan zwemmen maar hebben te lang zitten koffie drinken en kletsen. Dan maar even douchen en de route van vandaag nog even nakijken. Om 19.00 uur naar beneden voor het avond eten.

Mels heeft voor vanavond rijstesoep en Toos ravioli met spekjes. We vinden het allebei niet echt lekker. Maar het hoofdgerecht maakt nog wel wat goed. We hebben allebei gegrild vlees met rösti aardappelen en salade. Als toetje appel in een jasje. Tijdens de maaltijd komen ze vragen of we de volgende dag met de bus naar Canyon RioSass willen gaan. Hoe meer mensen er mee gaan hoe minder het kost. Eerst willen we wel maar Mels navraag doet gaan er maar +/- 3 mensen met de bus. We besluiten om niet mee te gaan met de bus en samen met Rob en Iny naar Canyon RioSass te wandelen. We tafelen nog lekker na met Rob en Iny en met een ander stel. Achteraf horen we dat de man uit Hasselt komt en de vrouw uit Brommelen. Een klein plaatsje in het zuiden dicht bij Maastricht. Er word veel gelachen die avond. We hebben het gevoel dat ze ons het restaurant uit kijken. We besluiten om naar onze kamer te gaan. Ik maak nog het verslag en na nog even tv. te hebben gekeken gaan we slapen. Morgen weer een dag.