Verslag van Heel – Sinsheim (Duitsland) – Alpirsbach (Duitsland) (520Km)

Om ongeveer 5:50 uur was Mels op. Onrustig geslapen. Aakleden, ontbijten. En de laatste restjes pakken. Gisteren hebben we de motor op de kar gezet en al alles naar de auto gebracht. Wat nemen we veel mee. Maar dat komt omdat we naar een camping gaan de eerste 10 dagen. Nadat we de motortrailer aan de de auto hebben gekoppeld en de laatste restjes in de auto hebben gedaan starten we om te vertrekken richting Duitsland.

Het is dan 6:50 als we beginnen te rijden. De zon schijnt. We rijden eerst naar Sinsheim. Daar is een auto & techniek museum. Daar staat de Concorde en de Tupolev TU-144. We hebben een overnachting in Alpirsbach. Niet in een stuk door naar Italië. Eerste keer tanken 12377 km is de kilometer stand.

Om 9:45 uur koffiepauze. Het zonnetje schijnt volop. Dus, het zonnedak gaat open. Het lijkt wel cabrio rijden. De pauze plaats heet Hunsruck. Hier komen we bijna iedere vakantie de eerste stop maken. Het is veranderd. Nieuw restaurant. Even koffie, broodje en banaan. Goed benen strekken. Om 10:10 uur gaan we verder. De navigatie geeft aan dat we om 11:30 uur in Sinsheim kunnen zijn.

En daar staan we dan in de file. Helemaal vast. We hebben nog een stuk (ongeveer 3 km) er langs opgereden. Allemaal vrachtwagens. Na een half uur kunnen we eindelijk weer rijden. Alles rijdt nu over een baan. Maar we rijden al is het langzaam. Dan moeten we de autosnelweg af. Verder filerijden. Dan maar binnendoor. Geen file meer. Nadat we door de stad Worms zijn omgereden zijn we weer aan het doorrijden. Hier mogen we wel inhalen wat we op de A61 niet mochten maar we af en toe stiekem deden.

Volgende baustelle. Hier kunnen we goed doorrijden dan zien we de borden van het auto en techniekmuseum. In Sinsheim. Van ver zien we al de concorde staan. Hoe dichterbij we komen hoe meer Mels begint te stralen. Hier verheugde hij zich op. We komen er gemakkelijk en de auto met trailer kunnen we gemakkelijk parkeren. Dan naar de entree en we betalen € 15,- elk voor de entree. Naar hal twee en als we binnen zijn dan kunnen we de Concorde en Tupolev ingaan. Wel moeten we er enkele trappen voor omhoog. Beide vliegtuigen staan heel stijl omhoog. Het lijkt alsof je een berg omhoog loopt. Nadat de vliegtuigen hebben gezien lopen we nog door hal 2 en daarna nog door het hoofdgebouw. We zien vanalles. Vliegtuigen, auto’s, naaimachines enz.

Dan nog even naar de Lidl een fles fris kopen. Het is 29 graden buiten. We besluiten om binnendoor naar Alpirsbach te rijden. Getankt km stand 13164 km. Verder richting Alpirsbach. De laatste 15 kilometer hebben we onweer en regen. Dan komen we aan bij het hotel. Iets verouderd maar als het eten en de kamer goed is kunnen we niet klagen. We betalen beide voor de nacht, avondeten en ontbijt € 80,-. Kamer ziet er goed uit. Het warme eten bestaat uit twee lapjes varkensfile lapjes met zigeunersaus, frites en salade. Een bolletje ijs met perziken en verse aardbeien als toetje. Het heeft goed gesmaakt en het was meer dan voldoende. Mels had voor het eten voor ieder een Alpirsbacher pils besteld. De eigenaar had nog maar een donker. Dus Mels pakt het helle bier en Toos het donker. Na het eten nog even bij de bar zitten. Om 19:00 uur gaan we naar boven nog even tv kijken. Af en toe vallen de ogen dicht. Het is een lange dag inspannende dag geweest.