Verslag van Camping Simplonblick – Jolischlucht – Hängebrücke (8,5 Km)

Vandaag gaan we al van alles inpakken want morgen vertrekken we richting Italië. We besluiten om er eerst nog even erop uit te trekken. We willen naar een hangbrug gaan. We zijn benieuwd. Gisteren zouden we er naar een toe gaan maar we waren te laat om met de kabelbaan eventueel terug te komen. Lopend kon ook maar duurde 2,5 uur en er was onweer op komst voor de namiddag. Dus de dame aan de kassa deed het ons afraden om omhoog te gaan. Dus vandaag naar een hangbrug dicht bij de camping.

We rijden eerst naar een plaatsje genaamd Niederbergesteln. Daar hebben we na even zoeken een parkeerplaats. We lopen in de richting waar we denken dat het begin van de route naar de hangbrug die over de Jolikloof gaat. Het begin van de Jolikloof hebben we snel gevonden en hier maken we al snel enkele foto’s. We lopen een stukje verder en vragen aan iemand de weg. Het blijkt dat we vanaf de parkeerplaats, waar onze auto staat, het pad naar de hangbrug loopt. Het gaat direct stijl omhoog. Het valt tegen. We rusten op tijd want het geen gemakkelijk begaanbaar pad. We moeten over smalle paadjes lopen. Over betonstroken die over de waterval zijn geplaatst. Na meer dan een uur komen we bij een rand aan waar het heel hard waait en ja hoor, daar gaat het petje van Toos. Het VW petje. Jammer maar helaas.
Als we verder willen lopen dan moeten we over een brede betonnen balk maar het waait er heel hard. Aan beide kanten is de waterval na even denken en kijken besluiten we om het niet te doen. Dan maar kijken of we cia een omweg er komen. Weer verder over smalle paadjes. Het wordt niets. We besluiten om terug naar de auto te gaan en dn zien we wel verder. De weg omlaag is op punten steil en je moet goed opletten waar je je voeten zet. Dan zijn we eindelijk bij de auto. We hebben ongeveer 1,5 uur gelopen. We voelen het we aan onze benen.

Mels kijkt of hij niet via een andere weg dichter bij de brug kan komen en na even zoeken en langzaam rijden komen we boven op een berg bij een parkeerplaats uit. Dan maar kijken of we nog een stuk moeten wandelen om bij de brug te komen. En daar is hij dan. Op nog geen vijf minuten lopen en we staan bij de brug. Het is echt een hangbrug een beleving waard. Niet erg groot maar genoeg om er even overheen te lopen. We maken enkele foto’s. Als we naar beneden kijken zien we dat onder het pad loopt dat wij eerst wilden lopen. Terug naar de auto en dan naar de camping.

Als we daar aankomen lopen we eerst naar de receptie. Even poetspullen voor het huisje. We maken zelf schoon anders moet je € 50,00 betalen. We besluiten zelf te poetsen. Tevens geven we door dat we morgenvroeg vroeg vertrekken. Een ijsje mee voor vanavond na het avondeten. Als we bij het huisje komen ruimen we eerst op. Mels poetst alvast de ramen en Toos begint met het het eten koken. Tussendoor pakt ze verder in. Na het eten afwassen, vuilniszak wegbrengen en spullen in de auto wat al weg kan. Mels gaat gitaar spelen en Toos v egt de vloer nog even. Zo alles klaar. Controle kan komen kijken of alles goed schoon is.