Verslag Heel – Camping Simplonblick (Zwitserland)

Vandaag vertrokken om op vakantie te gaan. Maandag en dinsdag alles in de auto ingepakt. Om 4:45 uur hebben we de auto gestart en zijn we aangereden. We rijden via België, Duitsland, Frankrijk naar Zwitserland. De reis loop voorspoedig. We zien de zon opkomen. Een mooie dag om te reizen. Maar dan zult je het hebben. We zijn al extra via België gegaan omdat we de wegwerkzaamheden in Duitsland zoveel mogelijk wilden vermijden. Dat was dus goed gelukt behalve dat stukje dat we door Duitsland gingen daar was het mid. Tot twee keer toe wegwerkzaamheden, wegafgesloten en geen borden van hoe en waar je naar toe moest. Maar gelukkig met de navigatie van de auto en de Garmin kwamen we toch weer op de route. Wel heel vervelend. Zo rijden we door richting Zwitserland.

Onderweg nog even tanken, auto en de innerlijke mens. De auto navigatie geeft aan dat we problemen op de weg tegenkomen. Een file. We besluiten binnendoor te rijden. We hebben ruim de tijd om in Zwitserland aan te komen. Binnendoor ging goed tot we bij de grens komen. Dat wordt stoppen. Aan de zijkant parkeren. Alle papieren tonen. Wachten totdat ze in de computer alles hebben nagekeken. Dan nog de auto controleren. Wat we bij ons hebben. Waar gaan jullie naar toe en waarom rijden jullie hier en niet over de autoweg. Maar na alle controles mogen we verder. Dit was midden in een stad waar de grensovergang was. Dat ook weer meegemaakt. We vervolgen onze weg. Mels heeft de route uitgezet van Heel naar de camping in Zwitserland.

Grimsel pas te komen, maar toen we er waren was deze dicht, och dan maar via de Fusten pas ook die was dicht. Toen helemaal om gereden om de Nuffenpas te nemen. Daar aan gekomen zo’n 150 km later ook die was dicht. GVD grgrgrgrgrgr eindelijk via de Gotthard pas en de Furkapass zijn we er toch gekomen zo’n 250 km om gereden, wel mooi maar toch er vermoeiend.

Na dus verschillende passen te hebben gereden komen we aan op de camping. Mooie bergen gezien. Al enkele foto’s gemaakt bij en in de sneeuw. Temperatuur boven op de Gothardpas was 9 graden en het regende. Maar het uitzicht was mooi. Genoten van wat we zagen. Na de Furkapass die gelukkig open was richting camping. Was vermoeiend rijden. Richting camping. Daar aangekomen krijgen we de sleutel van ons vakantiehuisje waar we de komende dagen verblijven. Moe maar voldaan spullen uit de auto halen en iets eten en drinken. Nog even een rondje wandelen en om 22:30 uur worden de oogjes heel klein en dan maar bed.