Verslag Heel – Camber Sands Caravanpark (Camber Engeland) (450 Km)

We gaan dit jaar op vakantie naar Engeland en Schotland. Na weken voorbereiding is het vandaag zover. Om 4:30 uur loopt de wekker af maar we zijn dan al op. Nadat we de nog enkele dingen hebben ingepakt (we hadden gisteren al veel ingepakt) gaan we om precies 5 uur op weg. Omdat we vroeg zijn vertrokken hopen we de files voor te zijn rondom Brussel.

Als we Zolder voorbij zijn wordt het mistig en het blijft mistig. Om 7:00 uur zijn we Brussel voorbij en nemen we de eerste pauze. Lekkere koffie € 2,70 per beker. Onderweg rijdt ons een witte Kia ProCee’d GT voorbij. Mels gaat hem dan ook maar even inhalen en even zwaaien naar elkaar.

Om ongeveer 8:00 uur rijden we de autoweg af we in Veurne gaan we tanken. Na even zoeken gevonden en verder gaan we. Om 9:00 uur zijn we in Calais. We rijden door naar de loketten. We worden door een dame naar een loket verwezen maar de rij schiet slecht op. We mogen naar een ander loket. Even auto achteruit en naar het andere loket. Als we daar aan de beurt zijn hebben we de papieren bij de hand. Maar na even kijken hoe en wat verschijnt op het scherm Mr Huijbers. Mels heeft thuis al een plaats gereserveerd voor ons op de trein. Hij heeft toen de kentekenplaat moeten invoeren en de naam. Dus toen we daar stonden heeft de camera de kentekenplaat gelezen en zodoende kwam op het scherm Mels zijn naam te staan. Ticket komt eruit en we kunnen verder rijden.

Nu kunnen we de weg vervolgen en na zigzaggen en pijltjes en aanwijzingen te hebben gevolg komen we bij de rijen waar we moeten stoppen voordat we de trein in kunnen. Mels gaat even kijken omdat wij een K op het ticket hebben staan. Achter ons staan mensen uit België en vragen of er iets aan de hand is. Na tekst en uitleg van de man begrijpen we meer hoe het verder gaat lopen. We zijn te vroeg maar dat is geen enkel probleem. Als er plek is kun je gewoon mee. Dus om 9:20 uur gaan we met de trein i.p.v. 11:20 uur. Het binnen rijden van de trein gaat zeer snel en soepel. Je staat met een aantal auto’s in een compartiment. En om 10:00 (Nederlandse tijd) staan we in Engeland. Het uitrijden verloopt ook weer soepel. Eerst even de klokken verzetten. Dus het is pas 9:00 uur. We besluiten om eerst nog naar Canterbury te gaan. We kunnen toch nog niet op de camping terecht. Pas na 16:00 uur. Het rijden verloopt soepel. Als we bij Canterbury zijn gekomen zien we een parkeerplaats waar staat park en ride. Maar eerst even aan de overkant bij de supermarkt geparkeerd. Even rondgekeken en toen toch maar eens even kijken hoe en wat het was om de auto bij park en ride te parkeren.

Je kunt daar parkeren. Als je de parkeerplaats oprijdt krijg je een ticket. Dit laat je aan de buschauffeur zien en dan mag je gratis met de bus mee naar het centrum van de stad. Dus maar even terug naar de auto. Spullen gepakt en parkeren op de parkeerplaats. Dan met de bus naar het centrum. Het gaat snel. Iedere 8 minuten komt er een bus. We zijn snel in het centrum. We lopen via een winkelstraat naar een toegang boog. En dan naar de Kathedraal. Die is groot en mooi. Jammer dat hij in de stijgers staat. Maar we kunnen toch nog mooie foto’s maken. Buiten even op een bankje zitten en wat eten en drinken. Dan nog om de Kathedraal heen wandelen en terug naar de bushalte. Onderweg nog even een kop koffie drinken. En nog even aardbeien, blauwe bessen en frambozen kopen. Heerlijk vers fruit.

Als we bij de bushalte aankomen. Staat de bus er. Snel instappen en even later rijden we weer terug naar de parkeerplaats waar onze auto staat. Nog betalen zodat we de parkeerplaats af kunnen. 3,50 pond voor de parkeerplaats en de bus samen. We rijden rustig naar de camping. Maar het is pas twee uur nog te vroeg. Dan maar even naar het strand gewandeld. We hoeven de weg maar over. Nog maar even de camping verkennen. Die ongeveer net zo groot als heel Sleydal. We zijn nog te vroeg om naar de receptie te gaan en besluiten om nog maar even in de auto te gaan zitten. Om 15:45 uur staat er al mensen bij de balie. Het loopt er storm. Als het bijna 16:00 uur is gaat Toos even kijken en ze komt terug met de sleutel en een fles wijn. We kunnen naar het huisje. Nou een grote caravan. Een acht persoons caravan. Tv, koelkast, vriezer, magnetron, oven. Wat willen we nog meer. Veel plaats. Snel de spullen uit de auto en we kunnen ons installeren. Mels is doodop en als hij even tv gaat kijken valt hij al vrij snel in slaap. Is ook een lange dag geweest na een korte nacht. PS:De temperatuur is hier vandaag ongeveer 17 graden geweest.